Gåsligan är i full gång, Bengan kastar in handduken

Samtidigt som Gåsligan dragit igång på allvar kom det mycket tråkiga beskedet att Bengans korsband var av vilket innebär att #24 inte kommer lira i RHC denna sesse.


En tung förlust inför kommande säsong är ett faktum, Bengans korsband var av och kommer därför inte kunna spela. Vi lider alla med Bengan men hoppas naturligtvis han kommer kunna hjälpa laget från sidan som ass coach för att sedan göra comeback nästa säsong (säg aldrig aldrig Benga!).

För övrigt så har alltså Gräset dragit igång Gåsligan, ligan där lagets vassaste fotbollsspelare skall koras. Varje spelare i det vinnande laget vid varje träning går hem med en gås i bagaget. Domare, kontrollant och regelkommitté är Gräset. Det är även hans uppgift att hålla koll på räkningen. Ni hittar ställningen under det nya menyvalet Gåsligan.

9 svar

09-06-21 | 23:20

Mycket trevlig meny för att kolla in gåsligan.

Good work Pontan!

Mvh
Jonathan

09-06-22 | 14:00

undrar vem som först kommer att kommentera det faktum att det heter en gås, flera gäss?
oj, det blev ju jag!

Dock ett mkt fint initiativ med ligan. Hoppas reglerna fortsätter vara lika totalt oklara, osv.

09-06-22 | 14:12

Gåsar låter mycket coolare.

09-06-22 | 14:23

Jävligt tråkigt förresten Bengan, hoppas verkligen du stannar kvar i föreningen!!

09-06-22 | 14:37

gåsar låter extremt mkt bättre.
man måste ju bibehålla både oklarheter i regler, felstavningar/otur i tänket o dylikt, för att att ligan skall ha en stark touch av Kalmar i sig.

Och ang. Påven kan jag bara instämma i ovan.
Ytterst beklagligt och tråkigt. Krya på dig!

09-06-22 | 14:54

Verkligen Bengan.
Riktigt tråkigt att höra. Hoppas du är uppe på skridskorna snart igen!

Mvh
Jonathan

09-06-22 | 23:52

Ta hand om bengan eller påven? och sparka tich har han inte gjort sitt?? nej sparka fan skapet och ta in bengan istället

09-06-27 | 18:06

Faan bengan, du får la bita ihop. Vem ska nu åka skitlångsamt och skjuta svinlöst, och sen ändå vinna poängligan lätt.

Fan det var inget vidare, men vi har väl tillgång till Leif Swärd eller?

09-06-30 | 11:40

Får tacka för alla ”vänliga” ord. Det är en konstart i sig att vara helt värdelös och ändå peta in en kasse då och då.

Lite uppdatering: Blir opererad nu på Måndag morgon, sedan väntar minst ett halvår med rehab…. Som ni alla vet kör jag bara bröst och biceps i vanliga fall så det kommer att bli en otrolig omställning att börja träna ben, man har ju trots all vant sig vid att låren är som sugrör….

Så med lite tur kanske man kan vara med på Cupen som spelare nästa år, beror naturligtvis på hur duktig man är med rehabträningen, eftersom man befinner sig i gänslandet till att vara en ”smutsig Alkis” så finns det en stor chans att man bara kommer att dricka sig hel och då är man inte återställd förrän om 12-15 månader…..

Lämna ett svar